1. Kennisbank
  2. Implementatie Toolkit

Projectteam samenstellen

Voor de implementatie is het belangrijk om intern een projectteam samen te stellen. Samen kunnen jullie de implementatie vormgeven. Tijdens de stakeholderanalyse heb je inzicht gekregen in wie er allemaal betrokken zijn bij dit proces. Hieronder leggen we uit wat voor rol de verschillende betrokkenen in jouw team kunnen krijgen, dit om hun werkzaamheden concreter te maken.


Voorbeeld projectgroep

Betrokkenen Werkzaamheden
Projectleider

De projectleider maakt een projectplan en voert deze uit.

Trainers

Jullie interne trainers leiden samen met de implementatie adviseur de zorgprofessionals op tijdens de workshops die op locatie gegeven worden. Denk hierbij aan digi-coaches, ambassadeurs van innovatie, zorgtechnologen, etc.

Super users

De super user is de aanjager en vertegenwoordiger van het veranderproces naar spraakgestuurd rapporteren en gebruiken spraakgestuurd rapporteren in de praktijk. Per team is er één super user aanwezig. Heb je 40 teams? Dan heb je dus ook 40 super users.

Zorgprofessionals

De zorgprofessionals maken gebruik van spraakgestuurd rapporteren in de praktijk. Zorgprofessionals zijn een bron van informatie, feedback en ervaringen in de praktijk.

Communicatiespecialist

De communicatiespecialist zoekt actief naar succesverhalen binnen de zorginstelling om deze te delen binnen de zorginstelling.

Applicatie/functioneel beheerder

Activeert de oplossing (Nedap) en verzamelt verzoeken ter verbetering en/of pakt een stukje borging op.


Volgend hoofdstuk: Het uitkiezen van super users
Vorig hoofdstuk: Stakeholderanalyse