De microfoon is niet zichtbaar in de Ons Dossier app - wat nu?

Wanneer er van start is gegaan met spraakgestuurd rapporteren van Attendi wordt de roze microfoon beschikbaar in de Ons Dossier app.

Het kan soms voorkomen dat de microfoon niet zichtbaar is bij zorgprofessionals. Voordat er een melding gemaakt wordt bij bijvoorbeeld de ICT afdeling van de zorginstelling raden wij aan eerst een aantal stappen te doorlopen:

  1. Start de device opnieuw op.
  2. *Kijk in de Apple- of Playstore of er updates zijn van de Ons Dossier app. Het is belangrijk dat je gebruikt maakt van de nieuwste versie. Is de microfoon nog steeds niet zichtbaar? 
  3. Verwijder dan de Ons Dossier app van je telefoon, download deze opnieuw in de Apple- of Playstore en log opnieuw in. Let op, je hebt hiervoor een laptop of computer nodig om deze koppeling opnieuw te maken.

Mocht dit geen succes hebben dan is het verstandig om contact op te nemen met bijvoorbeeld de ICT afdeling en om hulp te vragen.

*Sommige zorginstellingen sturen op afstand verschillende apps aan op het device. Hierdoor is het niet voor iedereen mogelijk om de Ons Dossier app, up te daten,  te verwijderen en opnieuw te downloaden.