Wat moet ik doen als de microfoon niet zichtbaar is?
Microfoon niet zichtbaar? Doorloop eerst deze snelle checks vóór je ICT inschakelt.
Wanneer er van start is gegaan met spraakgestuurd rapporteren van Attendi wordt de Attendi microfoon beschikbaar in het ECD.
Het kan soms voorkomen dat de microfoon niet zichtbaar is bij zorgprofessionals. Voordat er een melding gemaakt wordt bij bijvoorbeeld de ICT afdeling van de zorginstelling raden wij aan eerst een aantal stappen te doorlopen.
ONS Dossier app
- Start de device opnieuw op.
- Controleer in de Apple- of Play Store of er updates beschikbaar zijn voor de ONS Dossier app. Zorg ervoor dat je de nieuwste versie gebruikt.
Als de microfoon nog steeds niet zichtbaar is:
- Verwijder de ONS Dossier app van je telefoon.
- Download de app opnieuw via de Apple- of Play Store.
- Log opnieuw in. Let op: hiervoor heb je een laptop of computer nodig om de koppeling opnieuw te maken.
Mocht dit geen oplossing bieden, neem dan contact op met de ICT-afdeling voor verdere ondersteuning.
- Sommige zorginstellingen beheren op afstand de apps op je apparaat. Hierdoor kan het zijn dat je de ONS Dossier app niet kunt updaten, verwijderen of opnieuw installeren. Neem in dat geval contact op met de ICT-afdeling.
Het webdossier van Nedap & het woon- en wijkdossier van Ecare (Puur)
- Start de laptop en/of tablet opnieuw op.
- Controleer of je een werkende internetverbinding hebt.
Als het probleem blijft bestaan, neem contact op met de ICT-afdeling voor hulp. De oorzaak kan ook liggen bij je rechten of instellingen in Nedap/Ecare (Puur).
