Hoelang kan een opname duren?
Het kan zijn dat bij een complexe casus een lange rapportage ingesproken moet worden. Ook is er altijd ruimte om tijdens een opname een stilte te laten vallen zodat je jouw gedachten kan ordenen voordat je weer verder gaat met de volgende zin.
Hierbij is het belangrijk om te weten dat er een maximale tijd staat op het inspreken van een opname. Dit doen we uit veiligheidsoverweging, zodat we niet blijven opnemen terwijl dit niet de bedoeling is.
Meerdere opnames mogelijk in één rapportage
Het is natuurlijk altijd mogelijk om meerdere opnames in één rapportage te gebruiken. Dit geldt voor alle verschillende ECD’s en besturingssystemen.
Nedap ONS
Maximale opnameduur: 3 minuten
Bij alle versies geldt een maximale opnameduur van 3 minuten. In de praktijk zien we dat dit ruim voldoende is en zelden wordt gehaald.
App (Android & iOS)
Voor de Ons Dossier app geldt een opnamelimiet van 3 minuten, maar de waarschuwingen verschillen per mobiele telefoon (besturingssysteem):
- Android: Er wordt geen waarschuwing gegeven wanneer je de limiet nadert. Zorg ervoor dat je zelf de opname stopt vóór de 3 minuten om te voorkomen dat je ingesproken tekst verloren gaat.
- iOS: Het systeem stopt automatisch en zet de opname om in tekst. Daarnaast krijg je een waarschuwing wanneer je nog 10 seconden over hebt, doordat de timer aftelt.
Webversie
Voor de webversie geldt ook een maximale opnameduur van 3 minuten. Ongeacht het besturingssysteem ontvang je een waarschuwing zodra je nog 10 seconden opnametijd hebt.
Puur (Ecare)
Maximale opnameduur: 6 minuten (voor alle devices en browsers)
LET OP! Je krijgt geen waarschuwing als de 6 minuten zijn bereikt. Dit betekent dat alles tot 6 minuten wordt omgezet naar tekst en alle ingesproken tekst na 6 minuten niet terug te zien is in het dossier.
In de praktijk zien we dat de 6 minuten zelden wordt gehaald.