Het dashboard van Spraakgestuurd Rapporteren in het ECD
Toegang, gebruik en duiding van het dashboard
Het dashboard van Attendi is beschikbaar voor al onze klanten van Nedap ONS.
Je ontvangt van het Attendi-team of jouw implementatie adviseur de weblink inclusief inloggegevens van het dashboard. De link naar het dashboard en jouw gebruikersnaam ontvang je via de mail. Het wachtwoord ontvang je via een sms.
Er is een dashboard beschikbaar voor al onze klanten van Puur (Ecare) in de STI-omgeving. Heb je vragen of zou je graag toegang willen tot dit dashboard? Dan verwijzen we je graag door naar Ecare.
Zo haal je snel het meeste uit de cijfers en visuals in het dashboard:
-
Meer info over cijfers, tabellen en grafieken
Hover met je muis over de ‘i’ rechts naast de titel van het figuur. -
Periode selecteren
Klik linksboven op ‘Selecteer periode’ en kies de gewenste periode. -
Tabel of grafiek vergroten
Klik op de titel van het figuur om het schermvullend te openen. -
Grafiek omzetten naar tabel
-
Klik op de titel van het figuur (schermvullend).
-
Klik onderin op het tabel-icoon.
-
Terug naar grafiek? Klik op het grafiek-icoon.
-
-
Dashboard automatisch verversen
Klik rechtsboven op het klok-icoon en kies een ververs-interval (bijv. elke 5 min). -
Aantallen + datum zichtbaar maken
Beweeg je muis over de grafieklijn; het aantal en de datum verschijnen bij het punt.
Hoe interpreteer ik deze cijfers?
Vanuit zorginstellingen krijgen wij regelmatig de vraag of de cijfers van spraakgestuurd rapporteren goed zijn ten opzichte van collega zorginstellingen. Wij kunnen uiteraard geen cijfers delen van collega zorginstellingen en daarnaast heeft het vaak te maken met meerdere factoren. Hieronder noemen wij er een aantal:
- Zitten jullie in de onboarding of borging fase?
- Is er geïnvesteerd in dienstverlening om zorgprofessionals op te leiden en mee te nemen in de verandering?
- Hoeveel zorgprofessionals hebben toegang tot spraakgestuurd rapporteren?
- Rapporteren jullie alleen bij bijzonderheden of bij elk zorgmoment?
- Maken jullie gebruik van zelfsturende teams of is er een coach of manager die spraakgestuurd rapporteren uitdraagt?
- Maken jullie gebruik van super users/key users per team/cluster?
Verder krijgen we vaak de vraag of wij op individueel medewerker niveau kunnen zien wie gebruik maakt van spraakgestuurd rapporteren. Omdat wij deze data niet doorkrijgen vanuit het ECD en daarnaast de privacy van zowel cliënt als medewerker willen waarborgen kunnen wij niet inzien welke medewerkers wel of geen gebruik maken van Attendi.
Daarnaast benadrukken wij vaak dat de effectiviteit/succes niet volledig gepaard gaat met hoge gebruikscijfers. Het speelt natuurlijk een belangrijke rol maar voor ons is meer werkplezier, hogere kwaliteit van de rapportages en meer transparantie en dus meer autonomie voor de cliënt net zo belangrijk. Deze aspecten zie je niet direct terug in de cijfers, om een compleet beeld te krijgen adviseren wij daarom altijd het volgende om een compleet beeld te krijgen van het succes van spraakgestuurd rapporteren binnen de zorginstelling:
- Bel of ga langs bij (tijdens bijvoorbeeld een teamoverleg) drie van de meest actieve teams en vraag naar hun ervaringen, waarom wordt er veel gebruik van gemaakt? Wat maakt het dat het bij dit team zo succesvol is geïmplementeerd?
- Bel of ga langs bij (tijdens bijvoorbeeld een teamoverleg) drie van de het minst actieve teams en vraag naar hun ervaringen, waarom wordt er weinig gebruik van gemaakt? Wat hebben ze nodig om er een succes van te maken binnen het team?
