Hoe gebruikt Attendi de data van mijn zorginstelling?

Hoe Attendi het spraak-naar-tekst model verbetert.

Voor voortdurende verbetering van het spraak-naar-tekst model is het noodzakelijk om het model te trainen. Deze verbeteringen worden gerealiseerd door het verwerken van bestaande schriftelijke rapportages of het annoteren van ingesproken rapportages. In het laatstgenoemde proces controleert een medewerker van Attendi de ingesproken rapportage met het transcript dat is gegenereerd en voert indien nodig verbeteringen door. Hiervoor is het nodig om de data op te slaan.

Na een jaar wordt deze data weer verwijderd. De data wordt niet gebruikt voor andere doeleinden. Attendi slaat de data alleen op als daar expliciet toestemming voor is gegeven.

Is de data terug te herleiden naar een zorgprofessional of cliënt?

De in de zorg geldende protocollen dicteren dat de rapportages geen persoonsgegevens van de client of zorgprofessional bevatten. Daardoor zijn de rapportages niet te herleiden naar een persoon, en kunnen deze daarom als anonieme data gezien worden. 

Heeft iedereen die werkt bij Attendi toegang tot de data en de onderliggende infrastructuur?

Nee. Alleen medewerkers die een rol vervullen waarbij toegang tot de data nodig is zullen deze toegang krijgen. Deze medewerkers dienen voordat ze in dienst treden bij Attendi een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen en een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen. 

Waar wordt de data door Attendi opgeslagen?

De data wordt verwerkt en/of opgeslagen op de servers van Microsoft Azure in Europa.

Hoe lang wordt de data opgeslagen?

De gegevens die Attendi ontvangt, worden maximaal 12 maanden bewaard en automatisch verwijderd na het verstrijken van deze periode. Als de gegevens worden geannoteerd, worden ze direct na annotatie verwijderd.

Welke metadata slaat Attendi op?

De metadata die Attendi ontvangt bij elke ingesproken rapportage omvat:

  1. De naam van de zorgorganisatie;
  2. De naam van het team van waartoe de betreffende zorgprofessional behoort;
  3. Het type device dat de zorgprofessional heeft gebruikt; en
  4. Het tijdstip waarop de rapportage is ingesproken.

Is Attendi ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd?

Bij Attendi hebben we ons informatiemanagementsysteem opgezet en werken we volgens de normen van ISO 27001 en NEN 7510. De audit voor certificering is inmiddels succesvol afgerond en is Attendi in het bezit van beide certificaten.